cd

FRANZ LISZT 2011

„200 YEAR CELEBRATION“

FRANZ LISZT: THE PIANO CONCERTOS FANTASIES FOR PIANO AND ORCHESTRA

FRANZ LISZT: ORCHESTRAL PIECES

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FRANZ LISZT: THE PIANO CONCERTOS FANTASIES FOR PIANO AND ORCHESTRA

„200 YEAR CELEBRATION“

3CD-Set · C7095 · UPC: 845221070957 · PC 02

In Liszt’s two Piano Concertos we see his both spheres united: the revolutionary new techniques of playing that Liszt had wrestled from the piano during his years as a virtuoso and the orchestra works written on the basis of poetic ideas. His „Fantasies for piano and orchestra“ – these paraphrase’s to other works – the composer rather aimed at brilliance and virtuosity here. Not often performed this 3CD-Set includes all Fantasies for piano and orchestra as well than the popular two piano concertos.

FRANZ LISZT: ORCHESTRAL PIECES

„200 YEAR CELEBRATION“

4CD-Set · C7090 · UPC: 845221070902 · PC 03

Inluding the famous Hungarian Rhapsodies Nos. 1-6 and „Les Préludes“ this 4CD-Set includes also some rarities of Franz Liszt compositions for orchestra like the Symphony to Dantes Divinia Commedia („Dante-Symphony“) or the Symphonic Poems „Tasso“ and „Mazeppa“. In those he reffered to Hector Berlioz, whose concept of an Idée fixe he appropriated like the technique of associative linking of themes. Liszt did not take a formal plan as the starting point for his compositions, but instead used a poetic-literary idea.

Classical Dream Melodies For Christmas - Klassische Traummelodien zur Weihnachtszeit


5CD-Set · C7073 PC: 04 UPC: 845221070735

HÄNDEL: Pastoral Symphonie · BACH/GOUNOD: Ave Maria
PRAETORIUS: Schlaf mein Kindelein · MOZART: Laudate Dominum u.a.



VIENNA BOYS’ CHOIR · JOCHEN KOWALSKI · CONCERTO KÖLN · DRESDNER KREUZCHOR · REINHOLD FRIEDRICH · ACADEMY OF LONDON etc.

JOCHEN KOWALSKI – GEORG FRIEDRICH HÄNDEL


2CD-Set C7061 PC: 21 UPC:845221070612

CD 1: Opera Arias · Sacred Arias (RINALDO ·SERSE · MESSIAH · ISRAEL IN EGYPT)
CD 2: Italian Solo Cantatas (SPLENDE L’ALBA IN ORIENTE · MI PALPITA IL COR etc.)

Akademie für Alte Musik Berlin · Kammerorchester „Carl Philipp Emanuel Bach“

Dein Wagner heißt Händel
Eigentlich wollte Jochen Kowalski Heldentenor werden. Aber seine Mentorin Marianne Kupfer, die Ehefrau des Regisseurs Harry Kupfer, hat ihm beim Vorsingen an der Komischen Oper Berlin – seinem Stammhaus bis heute – klar gemacht: „Dein Wagner heißt Händel“. Damit begann Anfang der achtziger Jahre die einzigartige Karriere des Künstlers, dessen Lebensweg schon seit der frühen Kindheit von der Macht der Töne bestimmt war. Unbeirrt hat er sich, obwohl zunächst als Countertenor apostrophiert, sehr schnell als Altus emanzipiert. der unterscheidet sich vom Countertenor durch den größeren Vibratoreichtum. So mag uns Jochen Kowalski mit seiner Gesangskunst ein wohl realitätsnahes Bild von dem zu vermitteln, was einmal halb Europa in Atem hielt: Kastratengesang.
In der Musikgeschichte präsentiert Kowalski damit als einer der ersten normalen Männer – wie er selbst sagt – eine Stimmgattung, die rund 300 Jahre lang bis zu Beginn unseres Jahrhunderts den Kastraten vorbehalten war.

Actually, Jochen Kowalski wanted to become a heroic tenor. However, his mentor Marianne Kupfer, wife of stage director Harry Kupfer, made it clear to him during his audition at the Komische Oper Berlin – his principal stage until today – that: “Handel is your Wagner”. This was the beginning of the artist’s one-of- a-kind career, whose entire life had always been defined by the power of music, even in early childhood. Although he was initially apostrophised as Countertenor, he unperturbed emancipated himself as Altus, characterised by a higher level of vibrato. Therefore, Jochen Kowalski’s singing technique provides us with a realistic picture of what once enthused half of Europe: castrato chant

FLUTE FANTASIES / FLUTE TRIOS


2CD-Box · C7052 PC: 21 UPC: 845221070520

CD 1: FLUTE FANTASIES
FERNAND DE BORNE: „Carmen-Fantasy“ · ALBERT FRANZ DOPPLER: Hungarian Fantasy · Duettino sur des motifs hongrois · Fantaisie Pastorale Hongroise · ALBERT FRANZ DOPPLER / KARL DOPPLER: Fantaisie et variations sur des motifs de l’opera Rigoletto · GIULIO BRICCIALDI: Il Carnevale di Venezia

CD 2: FLUTE TRIOS
JOHANN NEPOMUK HUMMEL: Adagio, Variations and Rondo op.78
JOSEPH HAYDN: Trio No.31 in G major HXV:15 · ALBERT GYROWETZ: Divertissement in A major op.50 · CARL MARIA VON WEBER: Trio in G minor op.63
Eckart Haupt · János Bálint · Götz Teutsch · Budapest Strings

LEON MINKUS - DON QUIJOTE (Complete Recording)

Sofia National Opera Orchestra · Boris Spassov

2CD-Set C5054 PC: 21 UPC:845221050546

Léon Minkus – Auf der Suche nach einem Unbekannten



LÉON MINKUS (ca. 1826 – 1917) war einer der meist gespielten Ballettkomponisten des 19. Jahrhunderts. Und dennoch wissen wir heute weder exakt seine Lebensdaten noch genaue Details über sein Leben selbst und sein Schaffen. Nur in sehr wenigen Lexika taucht der Name überhaupt auf und auch hier nur in Randnotizen mit sehr widersprüchlichen Angaben. Zumindest wissen wir, dass sein Ballett „Don Quijote“
1869 am Moskauer Bolschoi-Theater einen fulminanten Erfolg feierte, der Minkus zu einem sehr gefragten und beliebten Ballettkomponisten seiner Zeit machte.

LÉON MINKUS (ca. 1826 – 1917) was a russian musician who nevertheless was among the most performed bal­let composers of the 19th century. But the details of the year of his birth vary between 1826, 1827 and 1840, while 1890, 1907 or 1911 are offered as those of his death. Scanty and vague as these details are, those found (if at all) in later sources are also contradictory: even in that monumental Standard Dictionarys, Minkus is accorded no entry of his own but exists merely as a reference in four or five other articles. We know that „Don Quijote“ had a fulminant first performance at Moscow Bolshoi-Theatre in 1869 and is still today one of the most beloved ballet compositions all over the world.

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